Hyviä uutisia torstailta 7. kesäkuuta 2012:

Värjäristä kasvoi imagonrakentaja

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa tarjoamalla ratkaisuja tilojen sisustamiseen sekä työpukeutumiseen ja suojautumiseen työturvallisuuden ja yritysilmeen näkökulmasta. Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa tarjoamalla ratkaisuja tilojen sisustamiseen sekä työpukeutumiseen ja suojautumiseen työturvallisuuden ja yritysilmeen näkökulmasta.

Jo yli miljoona ihmistä pukee päivittäin päälleen Lindströmin työvaatteet. Kasvunäkymätkin ovat lupaavat.

Odotamme voimakasta kasvua kaikilla markkinoillamme, toimitusjohtaja Juha Laurio sanoo.

Tekstiilipalveluyritys ja perheyhtiö Lindström Oy tarjoaa työvaatepalvelua 21 maassa Euroopassa ja Aasiassa. Euroopassa on tarjolla myös mattopalveluita sekä Suomessa ja Unkarissa henkilönsuojainpalvelua.

Suomessa palvelupalettiin kuuluvat niin ikään hygienia-, ravintolatekstiili- ja teollisuuspyyhe-palvelua. Lisäksi tytäryhtiö Comforta Oy tarjoaa hotellien tekstiilipalveluita Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä.

— Uutuus palveluvalikoimassamme on brändituotepalvelut yrityslahjoista promootiotuotteisiin, joita tarjoamme Suomesta käsin asiakkaillemme kaikissa toimintamaissamme. Reilu kolmannen konsernin liikevaihdosta tulee Suomen ulkopuolelta, Laurio kertoo.

Sinne, missä on kysyntää

Pääosan palveluistaan Lindström tarjoaa kokonaisvaltaisena tekstiilipalveluna, jossa yhtiö huolehtii tarvekartoituksesta, mallistojen suunnittelusta, hankinnoista, tekstiilien toimittamisesta asiakkaan tiloihin ja käytettyjen noutamisesta, tekstiilien huollosta sekä loppuun käytettyjen tekstiilien vastuullisesta hävittämisestä.

Laurion mukaan yritykset osaavat yhä enenevissä määrin arvostaa hyvin suunniteltua työvaatetta niin yritysilmeen kuin työhyvinvoinnin osatekijänä.

— Käyttötarkoitukseen suunnitellut ja työntekijää suojaavat sekä edustavat, yrityksen ilmettä ja värimaailmaa toistavat työ-vaatteet kertovat voimakasta viestiä yrityksestä.

Lindström aloitti kansainvälistymisensä vuonna 1992 perustamalla tytäryhtiön Viroon. Seuraavan kahden vuosikymmenen aikana toiminnot laajentuivat useisiin Itä- ja Keski-Euroopan maihin.

Vuonna 2006 Lindström aloitti Aasian liiketoiminnot perustamalla tytäryhtiön Kiinaan ja seuraavana vuonna Intiaan.

— Laajentumisstrategia on yksinkertainen: menemme sinne, missä palveluillemme on kysyntää.

Ripeää kasvua Kiinassa

Vuonna 1848 perustettu Lindström on kasvanut historiansa aikana kankaiden värjäämöstä pesulaksi ja siitä tekstiilivuokrauksen ammattilaiseksi. Yli 160-vuotias yritys on koko toimintansa pyrkinyt olemaan alansa edelläkävijä.

— Potentiaali on valtava kaikissa toimintamaissamme. Odotamme sekä lähivuosilta että pitkällä tähtäimellä voimakasta kasvua kaikilla markkinoillamme. Nopeinta kasvu on Itä-Euroopan maissa, Venäjällä, Kiinassa ja Intiassa, Laurio sanoo.

Kiinassa Lindström aloitti 2006, jolloin palvelukonsepti oli maassa varsin uusi.

— Pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta ja palvelullemme ollaan koko ajan vastaanottavaisempia. Potentiaalia on paljon ja kasvu voimakasta. Tavoitteemme on rakentaa Kiinassa maan keskeisimmät kaupungit kattava palveluverkosto, Laurio toteaa.

www.lindstrom.fi

SO