Hyviä uutisia perjantailta 20. heinäkuuta 2012:

Fazer ja Valio suomalaisten suosikkibrändit

Suomalaiset suosivat suomalaista. Vahvimmat kuluttajabrändit Suomessa ovat Fazer, Valio ja Paulig. Suomalaiset suosivat suomalaista. Vahvimmat kuluttajabrändit Suomessa ovat Fazer, Valio ja Paulig.
Suomalaiset ovat uskollisia oman maan kuluttajabrändeille. YouGov BrandIndexin Buzz- rankinking mukaan suomalaisten kolme suosituinta brändiä ovat Fazer, Valio ja Paulig. Suomalaisten kymmenen kärkijoukon brändeihin mahtuivat myös Prisma, YLE arena, K-citymarket, S-market, S-pankki, YLE Teema ja Snellman.

YouGovin bränditutkimus tehtiin verkkokäyttäjien keskuudessa mittaamalla brändien herättämää kiinnostusta, “pöhinää” (buzz). Käyttäjiltä kysyttiin, olivatko he kuulleet brändistä mitään viimeisten kahden viikon aikana tuttavilta, uutisista tai mainoksista, ja jos he olivat kuulleet jotain, olivatko viestit positiivisia vai negativiisia. Tutkimus tehtiin tämän vuoden tammikuun ja kesäkuun välisenä aikana.

YouGov teki samaan aikaan bränditutkimuksen Yhdysvalloissa, Britanniassa, Chilessä, Meksikossa, Tanskassa, Suomessa, Ranskassa, Saksassa, Norjassa, Saudi-Arabiassa, Ruotsissa ja Yhdistyneissä Arabiemiraateissa. Kymmenessä maassa Google ylsi kymmenen suosituimman joukkoon, ja Samsung ja Apple saavuttivat molemmat kuusi 10- parasta listan suositusta.

www.brandindex.com

MM