Hyviä uutisia torstailta 15. syyskuuta 2011:

Japanissa jo kahdeksan Iittalan liikettä

fiskars home Uusi 120 neliön myymälä on sisustettu Iittala-myymälöiden tapaan. Taka-alalla näkyy "pixel-seinä", jossa Iittalan lasituotteet ovat esillä valaistua taustaa vasten. Uusi 120 neliön myymälä on sisustettu Iittala-myymälöiden tapaan. Taka-alalla näkyy "pixel-seinä", jossa Iittalan lasituotteet ovat esillä valaistua taustaa vasten.
Japani sai kahdeksannen Iittalan kivijalkamyymälän viime viikolla. Uusin myymälä avattiin Sano-ostoskeskukseen, joka sijaitsee Suur-Tokion alueella. Sanossa on korkeatasoisia laatubrändien myymälöitä, ja Iittalan naapurissa sijaitsevatkin muun muassa Ralph Laurenin, Furlan ja Coachin liikkeet.

Japanissa on kivijalkamyymälöiden lisäksi 10 tavarataloissa sijaitsevaa Iittala-osastoa. Sanon liikkeen avajaisiin osallistunut Fiskars Homen liiketoiminta-alueen johtaja Jaakko Autere yllättyi positiivisesti avajaisten suuresta väentungoksesta.

— On ilahduttavaa nähdä konkreettisesti, kuinka suosittuja Iittala ja Arabia ovat Japanissa. Japanilaiset todella arvostavat suomalaista muotoilua ja sen korkeaa laatua. Myymälöistämme kuluttajat hakevat myös visuaalisia elämyksiä ja uusia ideoita siitä, miten monipuolisesti tuotteitamme voi käyttää, hän toteaa.

Japanin myymäläverkoston laajentaminen on osa Fiskars Homen kansainvälistymisstrategiaa. Fiskars Home -liiketoiminta-alue on osa Fiskars-konsernia ja tarjoaa kuluttajatuotteita ruoanvalmistukseen, kattamiseen ja sisustamiseen. Se on alansa markkinajohtaja Pohjoismaissa, ja sen käytössä olevia tavaramerkkejä ovat Iittala, Arabia, Hackman, Fiskars, Rörstrand ja Höganäs Keramik.

www.fiskarsgroup.fi
www.iittala.fi

SK