Hyviä uutisia perjantailta 4. toukokuuta 2012:

Marimekko avasi Kiinassa

Marimekon Hongkongin myymälä sijaitsee Causeway Bayssa korttelissa, joka on suosittu myös muiden kansainvälisten muoti-, sisustus- ja lifestyle-brändien keskuudessa. Marimekon Hongkongin myymälä sijaitsee Causeway Bayssa korttelissa, joka on suosittu myös muiden kansainvälisten muoti-, sisustus- ja lifestyle-brändien keskuudessa.

Kiinan ensimmäinen Marimekko-myymälä on avannut ovensa Hongkongissa. Marimekon tavoitteena on kasvattaa myymälöiden määrää Kiinassa vuoden 2016 loppuun mennessä viiteentoista. Seuraava liike avataan Shanghaihin heti sopivien liiketilojen löydyttyä.

Marimekko odottaa Kiinasta pitkällä tähtäimellä vähintään Japanin veroista myyntiä. Marimekon toimitusjohtajan Mika Ihamuotilan mukaan maassa on selvästi tilaa uusille ja kiinnostaville tuotemerkeille.

Ensimmäisellä Marimekko-myymälällä on keskeinen rooli tunnettuuden ja brändin rakentamisessa uudella markkinalla. Hongkongin liikkeen avaaminen liittyy Marimekon yhteistyösopimukseen hongkongilaisen Sidefamen kanssa.

Vuonna 1951 perustettu Marimekko on tekstiili- ja vaatetusalan designyritys. Yhtiö suunnittelee ja valmistaa korkealuokkaisia kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin sekä vaatteita, laukkuja ja muita asusteita. Tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2011 yhtiön liikevaihto oli 77 miljoonaa euroa.

Sidefame on muoti- ja lifestylemerkkien vähittäiskauppaan keskittyvä yritys, joka on osa Fenix Groupia. Tällä hetkellä se operoi Kiinassa ja Hongkongissa yli 70:tä useiden eri brändien myymälää.

www.marimekko.com

HA