Hyviä uutisia maanantailta 5. joulukuuta 2011:

Marimekko avasi myymälän maailman ensimmäisessä pop-up tavaratalossa

Marimekon myymälä sijaitsee konttitavaratalon kontissa numero 16. Marimekon myymälä sijaitsee konttitavaratalon kontissa numero 16.

Marimekko avasi lauantaina toisen oman myymälänsä Lontoossa. Uusi myymälä sijaitsee maailman ensimmäisessä pop-up-tavaratalossa, Shoreditchissä avatussa Boxparkissa.

Konseptiltaan ainutlaatuinen Boxpark koostuu siirrettäviin kuljetuskontteihin rakennetuista myymälöistä. Tavarataloon on valittiin mukaan reilut 60 kansainvälistä muoti-, taide- ja lifestyle-brändiä, joista yksi on Marimekko.

Uusi konttimyymälä eroaa kaikista muista Marimekko-myymälöistä lukuun ottamatta marraskuun alussa Helsingin Designkorttelissa avattua Marikiskaa. Pienessa tilassa keskitytään visuaalisuuteen ja tuotevalikoimassa keihäänkärkituotteisiin ja kokeellisiin uutuuksiin.

Aiemmin työläiskaupunginosana tunnettu Itä-Lontoossa sijaitseva Shoreditch nykyään luovien yritysten suosiossa.

— Marimekolle on hyvin luontevaa olla mukana tällaisessa omaperäisessä kansainvälisessä pop-up-tavaratalossa, joka tuo ennennäkemättömällä tavalla yhteen joukon erilaisia kiinnostavia brändejä, Marimekon taiteellinen johtaja Minna Kemell-Kutvonen kertoo.

— Shoreditch tunnetaan katutyylin sykkivänä keskuksena, ja nyt meillä on loistava tilaisuus osallistua, herättää keskustelua ja tulla yhdeksi alueen mielipidevaikuttajista. Kaupunginosan säkenöivän luova henki innostaa meitä kokeilemaan uusia asioita ja murtamaan opittuja lainalaisuuksia.

Boxpark-pop-up-tavaratalon on suunniteltu olevan auki viisi vuotta. Marimekon lisäksi tavarataloon valittujen brändien joukkosta löytyy Calvin Klein, Vans, Dockers ja Bukowski.

www.marimekko.fi

EH