Hyviä uutisia torstailta 23. huhtikuuta 2009:

Marimekko-design etenee maailmalla

Marimekon designbrändi vahvistaa asemiaan maailmalla. Marimekko avasi oman vähittäismyymälän Lontoossa huhtikuun alusta. Myymälän avaaminen Lontoon kaltaisessa ”muotimekassa” kuvastaa erinomaisesti Marimekon kansainvälistymisstrategiaa. Samalla se avaa suoran yhteyden markkinoihin ja asiakkaisiin sekä mahdollisuuden esitellä Marimekko-designia aiempaa monipuolisemmin.

Myös Japanin markkinat ovat fokuksessa tänä vuonna. Marimekko avasi kolme uutta konseptimyymälää Japanissa helmi- ja maaliskuun aikana. Japani on Marimekolle merkittävä markkina-alue, koska näiden avausten myötä myymälöitä Japanissa on yhteensä 18.

Myymälöiden avaamisen lisäksi Marimekko on kansainvälisesti esillä tänä vuonna myös erilaisten messujen ja kiertonäyttelyiden muodossa. Marimekko valloittaa Milanossa huhtikuun lopussa järjestettävillä huonekalumessuilla sekä Ruotsissa järjestetyssä ”Fabrics, Fashion ja Architecture” -näyttelyssä. Marimekon kankaita on esillä myös helmi- ja maaliskuussa Roomassa järjestetyssä tekstiilinäyttelyssä.   

Marimekolla on 23 omaa vähittäismyymälää Suomessa. Ulkomailla myymälät sijaitsevat Frankfurtissa, Lontoossa ja Tukholmassa. Itsenäisten jälleenmyyjien omistamia Marimekko-konseptimyymälöitä on tällä hetkellä Suomessa ja ulkomailla yhteensä n. 50. Marimekon tuotteita myydään yli 40 maassa.