Hyviä uutisia maanantailta 14. marraskuuta 2011:

Suomi sijoittui kahdeksanneksi kansainvälisessä maabrändivertailussa

Suomi sijoittui kansainvälisessä maabrändivertailussa kahdeksanneksi 113 maan joukossa.

Ensimmäisen paikan vertailussa vei Kanada, toisella sijalla on Sveitsi ja kolmantena Uusi-Seelanti. Kaikki Pohjoismaat ovat 20 parhaan joukossa, Suomi niistä heti Ruotsin jälkeen kahdeksannella sijallaan.

Suomi värjäsi vertailussa hyvin arvojärjestelmissä, kun poliittinen vapaus, suvaitsevaisuus ja sananvapaus. Lisäksi ympäristöystävällisyys, elämänlaatu, turvallisuus, koulutus ja terveydenhoito nostivat maan sijoitusta. Suomea pidetään vertailussa myös hyvänä maana liiketoiminnalle muun muassa koulutetun väestön ja edistyneen teknologian ansiosta.

Vertailussa taakse jäivät esimerkiksi isot EU-maat Iso-Britannia, Saksa ja Italia.

Tutkimuksen ovat toteuttaneet FutureBrand ja BBC World News. Vertailu tehtiin nyt seitsemännen kerran.

Tiivistelmä: Country Brand Index 2011 (PDF)

www.futurebrand.com
www.maabrandi.fi

EH

(Päivitetty 15.11.2011. Pahoittelemme aiemmin julkaistua vuoden 2010 tietoja)