Hyviä uutisia perjantailta 27. huhtikuuta 2012:

Valion brändeille palkinnot Venäjällä

Valion Viola-sulatejuusto ja voi palkittiin Brand of the year -kilpailussa. Viola-juustoja valmistetaan yksinomaan Venäjän markkinoille. Valion Viola-sulatejuusto ja voi palkittiin Brand of the year -kilpailussa. Viola-juustoja valmistetaan yksinomaan Venäjän markkinoille.

Kaksi Valion tuotetta on palkittu tehokkaimmista markkinointikampanjoista Brand of the Year in Russia -kilpailussa Moskovassa. Vuoden brändiparhaimmistoon ylsivät Valion Viola sulatejuusto sekä voi. Kilpailun arviointikriteereinä toimivat mainoskampanjan tehokkuus, brändin viestintä ja konseptin luovuus.

Brand of the Year in Russia on venäläinen brändin rakentamiseen liittyvä palkinto, johon Valion Venäjän yhtiö osallistui nyt ensimmäistä kertaa.

Elintarvikeryhmässä palkittiin 10 Vuoden brändiä, joiden joukossa olivat Valion tuotteiden lisäksi Lipton, Knorr, Snickers, Cheetos sekä neljä paikallista brändiä.

— Pitkäjänteinen monen valiolaisen osaajan työ tuo menestystä: Valio Viola sulatejuusto on ollut Venäjällä 1950-luvulta lähtien ja Valio voi yli 100 vuotta, Valio Oy:n markkinointi- ja kategoriajohtaja Emma Aer toteaa.

Aikaisemmin Valion Venäjän brändit ovat osallistuneet menestyksekkäästi Vuoden tuote -kilpailuun, jossa menestys perustuu myyntimääriin. Viola-sulatejuusto, Valion voi ja Oltermanni-juusto on palkittu 13 kertaa Vuoden tuote -palkinnolla.

Maidonjalostaja Valion liikevaihto vuonna 2011 oli 1,9 miljardia euroa. Yrityksessä työskentelee noin 4 500 henkilöä.

www.valio.fi

ML